Antes de comezar déixovos a continuación o documental A revolución virtual: 'O prezo do gratuíto'.
A
web parece estar desafiando todo o sentido económico que coñecemos. Se o
aceso á maioría dos sitios web é gratuíto, que conseguen a cambio
tódalas empresas que gastan fortunas nos seus sitios web? Neste novo
negocio da información a moeda de cambio, non é tanto o diñeiro físico
como os datos e características do usuario potencial do entorno web. Así
vemos como nosa privacidade
dilúese, se trafica con ela, en favor dos intereses económicos das
grandes empresas virtuais. Neste episodio aproximarémonos ao afán dos
anunciantes por descubrir o que tecleamos en Google e o que estarían
dispostos a pagar por influír no resultado do que vemos cando pulsamos
'Buscar'. Con todo, Google está dirixíndose cara o desenvolvemento de
redes sociais como Facebook que requiren de claves de acceso.
Converterase estas redes invisibles nunha web paralela?
`Houbo épocas na historia na que recollemos moitos datos ata sen pensar como poderían ser usados nun futuro, ás veces con boas intencións. Un bo exemplo diso témolo a principios de 1900 nos Países Baixos, onde se empezaron á acumular datos sobre os cidadáns coas mellores intencións. Parte dos datos recolleitos eran sobre a relixión da xente, coa idea de sepultalos adecuadamente á súa morte. Non se podía prever en 1939 cando os nazis invadiron os Países Baixos, que eses datos utilizaríanse como se fixo.´
Sen dúbida, os datos recolleitos hoxe, poden ter mañá consecuencias imprevisibles.
Exposición dos seguintes temas:
- Como funciona o modelo de negocio gratuíto de Google ou Facebook?
Webs como estás recollen os datos de cada usuarios e fai un perfil da persoa en cuestión. Así, desta forma, saben que anuncios poñerlle.
Desta forma as empresas anunciantes asegúranse de que o seu anuncio non será en balde xa que irá dirixido a un potencial cliente.
- É a xente consciente de como gañan tantos cartos empresas como Google ou Facebook?
Non. A gran maioría cree que todo o que gañan é pola publicidade que meten nas súas webs.
Preguntei a familiares e o 70% deles pensa desta maneira.
- Debería a xente xestionar os seus datos de xeito similar a como xestionan os cartos?
É un tema bastante delicado. Aínda que hoxe en día a xente está máis concienciada dos perigos de internet, unha gran parte deles descoñece os riscos que non son tan coñecidos. Isto último é algo que ás empresas non lles convén.
No hay comentarios:
Publicar un comentario